طراحی لوگو در برندینگ عکاسی
نکتهای که لازم است به آن اشاره شود این است که برندینگ یک مفهوم مجزا از کیفیت عکسهای شماست. هرچقدر هم که شما برای برندینگ هزینه کنید، اگر آنچه در نهایت به مشتری ارائه میکنید، چیزی نباشد که مطلوب نظر اوست، موفقیتی به دست نخواهید آورد. عکسهایتان همیشه حرف اول را میزنند. اگر شما عکاس خوبی هستید و عکاسهای بسیاری سعی در رقابت با شما دارند، وقت آن رسیده که از برندینگ به عنوان برگ برنده خود استفاده کنید. این کار به مشتریهای شما نشان میدهد که برای کار و زحمتتان ارزش قائل هستید.
در این مطلب به نقش طراحی لوگو در برندینگ عکاسی میپردازیم و مطلب بعد به کارتهای ویزیت و نقش آنها در برندینگ کسب و کار عکاسی اختصاص یافته است.
چه چیزهایی در لوگو وجود دارد؟
در مورد اهمیت لوگو شکی نیست. در زمینههای غیر بصری معمولا آنچه که خریداران پیش از هر چیزی به عنوان هویت برند شناسایی میکنند، لوگو است. در صنعت عکس، نقش کم اهمیتتری دارد اما همچنان یک ابزار بصری مهم است که مشتریان را به شما متصل نگه میدارد.
بهترین لوگو آن است که بصورت نوشتار یا تصویر استایل و سبک کار شما را نشان دهد؛ فارغ از این که کار شما در زمینه عکاسی مد و فش باشد یا عکاسی سفر، سبک زندگی یا حتی عکاسی کلاسیک عروسی. در همه اینها لوگو باید یک ارتباط بارز و مشخص با استایل کار شما برقرار کند. در صورت انتخاب لوگوی نوشتاری باید بدانید که انتخاب فونت مناسب و مرتبط چقدر میتواند تاثیر گذار و مهم باشد.
انتخاب رنگ در طراحی لوگو
عکاسی یک صنعت بسیار رقابتی است و عکاسهای بسیاری با مهارتهای بسیار بالا در این حوزه فعالیت میکنند. در این وادی، برندینگ میتواند به عنوان یک راهکار خوب به موفقیت عکاس کمک کند. طراحی لوگو، چیزی است که نباید از آن غافل شوید. برای عموم مردم لوگوها یک نشانه برای بخاطر آوردن یک محصول یا کسب و کار است و برای طراحها، چالشیست تا ایدئولوژی مشتریهایشان را در یک تصویر گرافیکی واحد به تصویر بکشند.
فونتهای مختلفی وجود دارند که هریک میتوانند احساس متفاوتی در بیننده به وجود آورند. شاید ما نتوانیم درباره این که چه دانشی در پس طراحی لوگو وجود دارد به طور قطع حرف بزنیم اما طراحها و دیزاینرها به خوبی میدانند که چهطور لوگو در برندینگ عکاسی مانند هر صنعت دیگر میتواند تاثیرگذار باشد.
لوگوها میتوانند ساده باشند، مثلا نام شما با یک فونت خاص یا میاوانند اینفوگرافیکهایی هنرمندانه باشند که نمایشی خاص از برند شما هستند. انتخاب نوع لوگو باشماست و تنوع آنها از عکاسی عروسی تا عکاسی صنعنی تفاوتها دارد. دلیل این موضوع تفاوت مخاطبهاست. آنها به دنبال استایلهای متفاوتی هستند و به همین دلیل است که لوگو در برندینگ عکاسی حایز اهمیت میشود. مثلا لوگوی عکاسی تجاری معموت ساده است؛ نام عکاس (شرکت) با یک فونت خاص اما غکاسهای عروسی ممکن است از فونتهای ساده تا ایدههای گرافیکی خاص در طراحی لوگو بهره بگیرند.
شاید بد نباشد پیش از انتخاب لوگوی خود نمونههایی از کار دیگر عکاسها در سبک کاری مشابه خود را نیز ببینید.
برای طراحی لوگو چه راههایی وجود دارد؟
برای این منظور سه روش را میتوان در نظر گرفت.
۱. خودتان طراحی کنید.
مزیت: بدون هزینه یا با هزینه جزئی
عیب: صرف زمان، کم بودن کیفیت کار، نداشتن پایداری در مدیومهای مختلف، ناپختگی
۲. استفاده از یک طراح آزادکار
مزیت: طراحی احتمالا خوب، قیمت مناسب، اتلاف زمانی کمتر
عیب: احتمال طراحی ضعیف، صرف زمان اضافیتر، تحویل کار با تاخیر
۳. سازمانهای طراحی و دیزاین
مزیت: مشاوره و رایزنی، نسخههای مختلف، در اختیار داشتن حرفههای با تجربه، تحویل به موقع، کیفیت عالی، قابل استفاده در مدیومهای مختلف، نمایش بهتر از هویت برند
عیب: قیمت بالا، تلفیق شدن با کار سایر مشتریها.
دیدگاهتان را بنویسید