سه روش بازاریابی برند که نیازی به بودجه کلان ندارند
کسانی که شرکت تأسیس کرده یا در محیط استارتآپها کار کردهاند میدانند که ساخت یک برند جدید، چالش دشواری است. استارتآپها اغلب بعد از طراحی محصول یا خدمات، با مسئله بزرگتری مواجه هستند. تصاحب سهمی از بازار و رشد در آن، نیازمند رقابت سخت، کار طولانی مدت، خلاقیت و بودجه کلان است اما در این مطلب به سه روش بازاریابی برند اشاره خواهیم کرد که نیازی به بودجه اولیه نخواهند داشت.
کار طولانی و خلاقیت را میتوان مدیریت کرد اما همه برندها توانایی صرف بودجه کلان را ندارند. در شرایط کمبود منابع که برای برندهای جدید چندان هم غیرمعمول نیست، چطور میتوان به طور مؤثر وارد بازار شد؟
۱. روی محصول تمرکز کنید، نه پیامرسانی
رشد اصولی نیازمند خدمات یا محصولی قوی است تا مردم در مورد آن صحبت کنند و نظر مثبت داشته باشند. به جای استفاده از روشهای جذاب برای تبلیغ برند، روی توسعه محصول تمرکز کنید. به این ترتیب ارزشی واقعی و منحصر به فرد را برای مشتریان خود فراهم خواهید کرد. داشتن ذهن کمالگرا در این مرحله، منجر به خلق محصول یا خدمتی خواهد شد که به آن افتخار کنید. ضمن اینکه کاربران نیز در مورد آن نظر مثبت خواهند داشت و آن را به دیگران توصیه خواهند کرد. معمولاً صرف هزینه آسانتر از صرف زمان است اما در هر صورت میزان تلاشی که برای طراحی و ساخت محصول شده است نتیجه نهایی را مشخص میکند.
۲.ترویج برند توسط گروه کاربران/مصرفکنندگان
برای رشد اساسی برند، باید گروهی از کاربران/مصرفکنندگان را به معرفی و حمایت در گروههای اجتماعی ترغیب کرد. این افراد، مطالبی را در مورد برند منتشر میکنند و آن را به گوش مخاطبان بیشتری میرسانند. صدای آنها رساتر، قدرتمندتر و قابل اعتمادتر خواهد بود.
۳.اشتراکگذاری را برای کاربران آسان کنید
با توجه به اینکه همه کاربران نظر مثبت یا حمایت خود را در قالب نوشته اعلام نمیکنند، میتوانید گزینه اشتراکگذاری در گروههای اجتماعی را برای آنها در نظر بگیرید. این کار را تا حد ممکن برای آنها آسان کنید، تمام موانع را ببینید و برطرف کنید. برای مثال میتوانید نقل قولها، نظرات مثبت و مطالبی که دیگران در مورد محصول شما نوشتهاند را در وبسایت یا شبکههای اجتماعی مرتبط با برند خود انعکاس دهید. در این حالت تنها کاری که آنها باید انجام دهند انتخاب گزینههای اشتراکگذاری است.
منبع: ۱۰۰۱boom.com
دیدگاهتان را بنویسید