هیدئو کوجیما، خالق بازی Death Stranding، در تازهترین مصاحبه خود با وبسایت ۴players، از دلایل ساخت بازی جدید خود بهصورت جهان باز پردهبرداری کرده است.
با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی Death Stranding، تبوتاب بین اهالی گیم نیز به بالاترین حد خود رسیده و همه منتظر تجربه جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما، بازیساز افسانهای هستند. بازی دث استرندیگ قرار است برخلاف آثار قبلی کوجیما، بهصورت جهان باز (Open World) باشد و دیگر خبری از داستانهای خطی در بازی نیست. بههمین مناسبت کوجیما مصاحبهای با وبسایت ۴players انجام داده و از دلایل این تغییر جهت و سیاست در این بازی پردهبرداری کرده است:
بهنظر من بهدلیل تعاملات موجود، پس از تجربه ساخت بازی اکشن بهصورت جهان باز دیگر نمیتوانید به گذشته برگردید و طوری دیگر بازی بسازید. سبکهای مختلف و زیادی از جمله بازیهای خطی برای ساخت اثر وجود دارد، اما من بهدلیل تجربه ساخت بازیهای جهان باز، دیگر نمیتوانم به گذشته برگردم و بازیهای خطی بسازم. طراحی و ساخت بازیهای Open World بسیار سخت و چالشبرانگیز است. بهدلیل اینکه گیمر آزادی عمل زیادی دارد، نمیتوانید از حرکات و کارهایی که ممکن است در بازی انجام دهد، اطمینان داشته باشد. در این حالت، سختترین و بزرگترین مسئله، داستانسرایی است. بهنظر میرسد هرچه آزادی بیشتری به گیمر دهید، احتمال اینکه داستان به سردرگمی کشیده شود، زیاد میشود.
در ادامه کوجیما تاکید میکند که اگر در روند ساخت بازی خود از طرفداران کمک میگرفت، هرگز به او اجازه تجربه آثار نو و جدید را نمیدادند. او ادامه میدهد که بهجای اینکه بازیهایی با سبکهای تکراری بسازد، تمایل دارد ژانرهای جدید را تجربه کند:
در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain با ساخت بازی خطی، آزمایشهایی انجام دادم. زمانی که دنیای بازی بزرگ و باز میشود، احتمال دارد به داستان صدمه وارد کند. در حالی که بعضی از طرفداران ممکن است از این قضییه خوشحال نباشند، اما این اتفاق کاملا آگاهانه رخ داده است. در بازی دث استرندیگ با چالش بزرگتری روبهرو هستیم؛ چراکه در کنار وسعت زیاد جهان بازی، قصد داریم به داستان آن نیز توجه ویژهای کنیم. پس طرفداران نگران این موضوع نباشند.
بازی Death Stranding قرار است در تاریخ ۱۷ آبان (هشت نوامبر) برای کاربران پلی استیشن ۴ روانه بازار شود.
دیدگاهتان را بنویسید