بسته بندی برند beak pick / استودیو Backbone
« طبیعت برای ما جذابیتهای بسیاری دارد و ما همیشه با مشاهده و بررسی اجزای موجود در آن به نتایج و برداشتهای خلاقانهای می رسیم.
ایده ما ساختن هویت برندی بود که این پیام خاص را منتقل کند:«مربا، به جای اینکه مثل یک وعده غذایی سریع بلعیده شود، چیز لذت بخشی است که باید مزه مزه شود»
برای رسیدن به ایده ما سراغ طبیعت رفتیم و به نحوه میوه خوردن پرندگان در باغچه ها دقت کردیم؛ به این نتیجه رسیدیم که رفتار آنها بیانگر شیوهای طبیعی است که انسان باید از غذا تغذیه کند و از آن در مقادیر کم لذت ببرد.
رفتار آنها مختصر و مفید بود: میزان روزانه غذای خود را در قطعههای کوچک مصرف میکردند؛ این روشی است که انسان باید مربا را مصرف کند؛ آنها “خوراکیهای روزانه ای هستند که به جای سریع بلعیده شدن باید آهسته و با فراغت خاطر خورده شوند و هم زمان از آنها نیز لذت برده شود.
همچنین از لحاظ بصری و زیبایی شناسی متوجه شدیم که شباهتی جالب میان منقار پرنده و شکل برخی از میوهها وجود دارد و فقط باید به جای بدن پرنده از میوهها که اجزای اصلی مربا هستند، استفاده کنیم و این یعنی محصول ما!
اینگونه شد که نام “beak pick” متولد شد؛ این نام به وسیله یک سری از تصاویر منحصر به فرد که تشابهی میان آناتومی بدن پرنده و شکل میوهها داشت ترکیب وتصویرسازی شد.
وقتی در موضوع پرنده عمیقتر شدیم، از طرز راه رفتن و جست و خیزشان برای سبک نوشتن عنوان beak pick الهام گرفتیم؛ سپس تصاویر رنگی را با عنوان مربا که مشکی انتخاب کردیم در یک زمینه سفید قرار دادیم تا موجب برجسته شدن و ایجاد تاثیر قوی در بیننده شود.
پیام ما واضح و دقیق بود؛ مصرف کننده بهتر است «بیک پیک» را به عنوان خوراکی شیرین روزانهاش مصرف کند.
از لحاظ بصری، برند «بیک پیک» با پرندگان و میوههای طراحی شده جذاب روی لیبل، منعکس کننده یک دیزاین حرفهای است که به طور کامل کیفیت طبیعی محصول را نمایان می سازد.
محصولات «بیک پیک» شامل مربا،کمپوت، میوههای خشک و چای میباشد.»
این پروژه توسط استودیو طراحی backbonebranding مستقر در ارمنستان طراحی و اجرا شده است.
دیدگاهتان را بنویسید